Kiedy należy umówić się na wizytę do neurologa?

Wraz z wiekiem wzrasta ryzyko pojawienia się problemów neurologicznych. Niektóre z wczesnych objawów mogą nie wzbudzać podejrzeń pacjenta. Dlatego warto poznać listę oznak, które powinny zwrócić uwagę i skłonić do wizyty u specjalisty. Poznaj zakres kompetencji lekarza neurologa i sprawdź, jak można zdiagnozować zaburzenia pracy układy nerwowego. Nie daj się zaskoczyć chorobie!

Wskazania do wizyty u specjalisty neurologa

Rozwój wielu chorób w swych początkach nie daje jasnych symptomów. Zignorowanie ich może jednak skutkować nieodwracalnymi uszkodzeniami układu nerwowego. Niekiedy drobne drżenie rąk, chwilowe omdlenia, mrowienie kończyn, zaburzenia widzenia, kłopoty ze snem, bóle głowy zapominanie nazw, imion itp. ignorujemy. Nie zawsze świadczy to o początkach groźnych chorób, ale ryzyko ich rozwoju wzrasta z wiekiem. Dobrze więc zadbać o właściwą profilaktykę dla własnego zdrowia i spokoju. Tym bardziej warto udać się na wizytę do lekarza neurologa, gdy w rodzinie były przypadki chorób degeneracyjnych mózgu, np. Alzheimera, Parkinsona, stwardnienia rozsianego, pląsawicy Huntingtona.

Objawami, które powinny zaniepokoić pacjenta są m.in.: niedowłady kończyn, lub jednej strony ciała, zaburzenia mowy, opadający kącik ust, kłopoty z koncentracją, zawroty głowy czy zaburzenia węchu.

Co warto wiedzieć przed udaniem się na wizytę do neurologa?

Neurolog jest lekarzem specjalistą, zajmujących się leczeniem schorzeń układu nerwowego. Do jego zadań należą także diagnoza, terapia i profilaktyka. W szczególnych przypadkach kieruje pacjenta do neurochirurga na zabieg lub na neurorehabilitację do specjalistycznej placówki. Jak np. nasza przychodnia Aktiv-Med w Cycowie. W naszych placówkach specjalistycznych można skorzystać z pomocy wykwalifikowanego personelu w zakresie stymulującego masażu, ortopedycznym, rehabilitacyjnym i wielu innych. Nasi lekarze współpracują ściśle ze specjalistami z innych dziedzin, a wszystko to, by nasi pacjenci jak najszybciej powrócili do zdrowia. Stawiamy na holistyczną opiekę pacjentów.

Co i jak leczy neurolog?

Neurolog po przeprowadzeniu z pacjentem dokładnego wywiadu lekarskiego zaordynuje badania i wdroży terapię. Badania wstępne obejmują sprawdzenie odruchów fizjologicznych, sposób poruszania się pacjenta, sposób jego wymowy i ogólną postawę, pamięć i słownictwo. Zlecenie badań laboratoryjnych, pozwoli uzyskać szerszy obraz zdrowia pacjenta. W skład badań wchodzi m.in. wykonanie tomografii komputerowej, radiologicznego badania wybranej partii organizmu, czy rezonans magnetyczny dający wgląd w wewnętrzne struktury ciała. Wszystkie badania, łącznie z elektroencefalografią (EEG) czy zdjęciami rentgenowskimi są całkowicie bezpieczne i małoinwazyjne.